Melaka

20 juli 2015 - Melaka, Maleisië

18 juli

Vandaag verlaten we Kuala Lumpur en gaan we naar de tweede stad: Melaka. Om 11:00 uur rijden we met onze huurauto weg van het hotel met Nicholas aan het stuur. Het autorijden werkt hier natuurlijk net even iets anders, dus erg soepel was het begin niet. De rem remde iets te hard waardoor we allemaal naar voren vlogen en het links rijden op de weg is wennen. Uiteindelijk brengt Janine ons veilig en wel naar Melaka. Dit ook niet zonder slag of stoot, want de reis duurt wat langer dan verwacht door de drukte in deze stad. Gelukkig wordt ons geduld beloond met een heeerlijke lunch! En Olivier krijgt eindelijk zijn pizza!! Na de lunch lopen we een beetje door dit super leuke stadje. Ook de avondmarkt bevalt erg goed!! Vooral het eten hier is super lekker!! Van kokosshakes tot vanillegebakjes. Helaas loopt deze dag wat minder goed af... Onderweg naar een door het hotel aangeraden restaurantje valt Nicholas in een twee meter diep gat in de stoep. Dit heeft tot gevolg dat hij een wond heeft op z'n been zo diep dat je het bot ziet. Ook zijn nagel is 'dislocated'. Verder zit er een enorme schram over zijn hele scheenbeen. Na een injectie bij een dokterspraktijk gaan Alex en Nicholas naar het ziekenhuis, gebracht door de vriendelijke manager van een ander hotel. Daar krijgt Nicholas een röntgenfoto, zijn wond wordt gehecht met 4 hechtingen en Nicholas wordt volledig onderzocht. Alex heeft nog een leuk moment met de zuster. Ze gaan samen eten halen ;). Janine, Josephine, Isabel en Olivier gaan samen uiteten. Vermoeid liggen we dan allemaal om 01:00 in bed.

19 juli

We slapen lekker uit!! Hierna gaan we ontbijten. Het ontbijt valt iets tegen vergeleken het enorm uitgebreide ontbijt in ons vorige hotel, maar het is net als daar lekker! Na het ontbijt gaan we de stad in. We beginnen met het door een Nederlander gebouwde Stadhuys. Hier bekijken een museum over de geschiedenis van Melaka. Buiten willen de zoveelste Chinezen met ons op de foto. We zijn zelf een bezienswaardigheid! Onze lunch eten we bij het Baboon House, een hamburgertent. Wat een leuke plek!! Een super mooie tuin en enorm lekker eten. Olivier heeft twee tosti's op. We hadden allemaal veel zin in iets anders dan rijst. Voor ons avondeten maken we nog een rondje over de avondmarkt en maken een boottocht over de rivier van Melaka. Deze avond willen we proberen de avond van de dag ervoor over te doen en naar het aangeraden restaurantje te gaan. Maar helaas... Hij is dicht. Dan maar een andere, waar het eten ook heel goed bevalt! Morgen gaan we weer naar de volgende bestemming: Selangor. Hier blijven we één dag en één nacht. We gaan vuurvliegjes bekijken op een boot!!
Zoals je kunt lezen is het dus super!!! We houden jullie op de hoogte! :)

1. Jacqueline:
    20 juli 2015
    Jee, sterkte Nicholas! Veel plezier nog allemaal!