De Perhentians, onze laatste bestemming

8 augustus 2015 - Pulau Perhentian, Maleisië

2 augustus t/m 7 augustus

Na weer een geweldig ontbijt met hagelslag en versgebakken brood, nemen we afscheid van Pasir Belanda. Bij het vliegveld van Kota Bharu leveren we onze huurauto in en nemen we twee taxi's naar Kuala Besut. We houden ons hart vast tijdens de rit; wat rijden die taxi's hard!! Verder zegt de chauffeur niks en kan hij bij het inhalen telkens maar net de auto op de andere baan ontwijken. Toch komen we gelukkig veilig aan bij Kuala Besut. Om bij de Perhentian eilanden te komen, moet je met een bootje vanaf Kuala Besut. Nicholas laten we hier achter en hij komt later, want die moet nog zijn wond laten controleren en de dokter is nergens te bekennen. De rit met de boot is een bijzondere ervaring. Ongeveer drie kwartier scheuren we over het water. Je moest alles vasthouden en door de wind stonden onze haren recht overeind. We zitten in de boot met een gezin van drie. Super leuke mensen waar we op het eiland ook nog mee optrekken! Op gegeven moment moet de boot halverwege het water stoppen en moeten we overstappen op een ander bootje. Een erg klein bootje... Ook de bagage moet overgeheveld worden. Niet helemaal gerust, maar toch wel veilig gaan we met dat kleine bootje naar het strand. Wat is het prachtig!!! Een heldere, blauwe zee en wit zand. Meteen komen we een ander gezin tegen dat we al hadden ontmoet in de Taman Negara. We kletsen even en genieten van de mooie plek. De Perhentians hebben alleen aan de kust wat resorts, maar in het midden is het nog ongerept oerwoud. Dat betekent dus apen op ons dak en een slang op onze veranda. Dat was gillen geblazen! Wij verblijven bij het Coral View Island Resort. Daar hebben we een prachtige familiesuite met een groot terras aan het strand. Hier zijn we grotendeels te vinden, want er kunnen maar drie personen in een huisje en het andere huisje is niet bijzonder en niet aan zee. Olivier begint de eerste dag al weer goed: hij dondert van een rotsblok af in de zee tijdens een fotosessie met Alex. Alex gooit vervolgens zijn shirt uit en duikt het water in om hem te redden. Een beetje overstuur en onder de schrammen en bloed komt het toch weer goed. We hebben deze dagen veel gesnorkeld. Wat was dat gaaf! Na een paar stappen in de zee zag je al tientallen vissoorten, waaronder clownsvisjes. Ook zijn er kleine visjes, die het erg leuk vinden om in je kuiten te bijten. Iets minder gaaf... Als je iets dieper ging, kon je zelfs schildpadden spotten. Helaas kon Nicholas niet meedoen hieraan, want zijn wond mocht niet nat worden en hij moest zoveel mogelijk rust houden. Naast relaxen, snorkelen, lezen, zwemmen en eten hebben niet zo heel veel gedaan. Wel hebben Janine, Josephine, Alexander en Olivier een jungle trekking gedaan naar de andere kant van het eiland. Isabel en Nicholas zijn daar met de watertaxi heen gegaan. In de nachten hadden we enorme tropische regenbuien. Ook moesten we twee keer met poncho uiteten, omdat die regenbui 's avonds al begon. We zijn hier heerlijk tot rust gekomen en echt genoten van de super plek. We hebben de mooie momenten van de vakantie tot ons door laten dringen.

Op het moment dat we dit schrijven, zitten we in de auto net over de grens bij Nederland. We hebben al een behoorlijke reis achter de rug. Eerst met de jetty van de Perhentians naar Kuala Besut. Vervolgens met de taxi een uur naar Kota Bharu AirPort. Dan een binnenlandse vlucht van Kota Bharu naar Kuala Lumpur. Van daar 12 uur vliegen naar Londen. Van Londen nog een uur naar Brussel en dan nu in de auto naar huis. Kortom: erg vermoeiend, want bij elkaar zo'n 30 uur! Maar we kijken terug op zo'n geweldige reis!! Met zoveel nieuwe ervaringen die we hebben opgedaan en verschillende dingen die we hebben beleefd. Sommige van ons hebben hun grenzen verlegd en als gezin hebben we er weer een super mooie herinnering bij. Met dit reisverslag hebben geprobeerd de hoogtepunten te delen, maar er waren natuurlijk nog zoveel meer mooieren leuke momenten. En nu is de vraag: waar gaat de familie Franssen volgend jaar naar toe? ;)

1. Emmy:
    8 augustus 2015
    Welkom terug allemaal en bedankt voor het delen van jullie leuke, mooie en soms ook spannende vakantie momenten!
    Complimenten Jo! Lfs