Kuala Lumpur

17 juli 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

13 juli

Op de snelweg richting Brussel Zaventem kwam een Hello fresh vrachtwagen bij ons achterop rijden. BAM. Gelukkig alleen een deuk in de trekhaak . Begint al goed!

14 juli

Na een lange vlucht en niet veel geslapen komen we aan op Kuala Lumpur Airport. Op naar het hotel. We worden opgehaald met een busje. Op het vliegveld gekke contrasten: hippe vogels maar ook heel veel zwaar gesluierde vrouwen. Onze chauffeur rijdt als een gek. Wat een chaos. Mooi hotel gelegen tegenover grootste winkelcentrum met een heerlijke hawker stalletjes. We hebben last van een behoorlijke jetlag. Behalve Olivier. Die Ollie slaapt de hele nacht als een roos.

15 juli

Na een heerlijk ontbijt met veel fruit gaan we Kuala Lumpur in. Met de monorail heel goed te doen. Warm is het!!

We bezoeken eerst de moskee Masjid Jamek. Isabel, Josephine en Janine  moeten knalrode lange jurken tot op de enkels en muts aan. We krijgen een rondleiding van een heel vriendelijke vrouw die ons ook uitnodigt om bij haar Suikerfeest te vieren. Ze geeft ons haar adres.

Hierna bezoeken we een Indiase tempel Sri Maha Mariamman en een Chinese tempel.

We eindigen in Chinatown waar we gek worden van de nep spullen. En ja er moet geshopt worden. Met een Rayban en een Long Champ tas gaan we naar huis. We eten op straat bij een Chinees. Lekker!

16 juli

Terteretet onze olifantendag!!! Wat hebben we daar naar uitgekeken! Met Zali de hele dag olifanten verzorgen. We worden opgehaald met een busje want we moeten richting de jungle. Zali kletst ons de oren van t hoofd en laat ons zijn olifanten rescue werk zien op zijn telefoon. Verder heel hard werken hoor : behalve knuffelen en baden met de olifanten ook poep scheppen en eten maken voor de olifanten. Ook leren we praten met olifanten. En het is zooooo warm. Zweten zweten zweten.

Op het einde van de dag even de jungle in bij de opvang. We worden overvallen door een tropische regenbui. Heerlijk afkoelen!

Onderweg terug naar Kuala Lumpur eten we bamboe rijst met curry waar we allemaal verliefd op worden. Wat is dat lekker.

Zali, moslim, nodigt ons uit om mee te gaan eten na zonsondergang bij een populair restaurant om samen met hem het vasten te breken. Natuurlijk gaan we mee hoewel Olivier zo moe is.

Doodmoe liggen we op bed maar we slapen heerlijk!

17 juli

Onze laatste dag in Kuala Lumpur. We staan lekker laat op.

Op pad naar Batu Caves. Een enorme klim van 272 trappen naar een grottempel. We eten heerlijk Indiaas tussen de middag.

Daarna een frisse duik in het zwembad in het hotel  ter afsluiting. Morgen op naar Malaka. Voor het eerst met de huurauto!

1. Jacqueline:
    17 juli 2015
    Wat heerlijk! Wat een gave reis
  2. Emmy:
    17 juli 2015
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die paar dagen!
    Leuke foto's en een top dag met de olifanten mooie herinnering. Heel veel plezier en lekker genieten van alles.

Welterusten voor zo xx
  3. Natasja en Terence:
    Geweldig die uitgeputte en slapende Olivier en Alex
    Dat moet ook wel na alle indrukken. Leuk om te lezen!! Succes en plezier met de huurauto