Penang

30 juli 2015 - Penang, Maleisië

26 juli

Vandaag gaan we weg bij Ipoh en gaan we naar Penang. We maken een tussenstop bij Bukit Merah, de Orang Oetan opvang. Als we daar aankomen, begint het keihard te regenen. Weer een echte tropische regenbui! Josephine en Janine rennen snel terug naar de auto om onze plastic poncho's te pakken, terwijl de rest onderdak zoekt. Helemaal drijfnat komen ze terug. Om naar het Orang Oetan eiland te komen, moet je met een bootje. Dit bootje kan helaas niet vertrekken met zo'n regenbui. Er zit dus niks anders op dan te wachten tot het veilig genoeg is. Maar als we eenmaal een half uur later dan gepland bij het eiland zijn, is het zo gaaf! De Orang Oetans leven vrij op het eiland en wij lopen door een soort kooi over het eiland heen. We worden rondgeleid door een super aardige vrouw, die erg veel van de dieren houdt en veel leuke verhalen over ze kan vertellen. Terug gaan we weer ongeveer 20 minuten met de boot. Een mooie tocht over het water! Onze volgende bestemming is dus Penang. Penang is een eiland en je bereikt het eiland door over een 6 km lange brug over de zee te rijden. Eindelijk een zwembad en het hotel is aan zee! We zitten vlakbij George Town, de bekendste stad. Zodra we in onze kamers zijn, trekken we onze zwemspullen aan en nemen we een duik in het zwembad. Zwemmen in de zee kan helaas niet, want er zijn veel kwallen. Ook ontmoeten we Nederlanders en wisselen we wat ervaringen uit. 'S avonds eten we bij een Hawker Centrum. Het systeem is daarbij dat je in het midden van allerlei kraampjes met verschillend eten zit. Je bestelt dan iets bij een van die kraampjes en dan komen ze het naar je tafel brengen. Je kunt zo allemaal andere dingen eten en ook een aantal kleine gerechtjes nemen. Er is gelukkig ook spaghetti en er zijn pannenkoeken. We hadden dit al eerder in Melaka gedaan, maar deze is veel groter.

27 juli

Nicholas wordt om 10:00 opgehaald met de taxi om zijn wond te laten controleren. De wond doet erg zeer en het ziet rood. Terwijl Nicholas dat doet, gaan de kids en Janine relaxen bij het zwembad. Wat is het warm!! Nicholas komt terug van de dokter met slecht nieuws. Zijn been gaat niet goed en hij heeft nieuwe antibiotica. Hij moet elke dag terug naar de dokter om het te laten checken  en behandelen. Ook mag hij niet teveel lopen en zeker geen auto rijden. Deze taak krijgt Janine dus weer. Toch willen we in de middag wel iets gaan doen. We pakken de bus en gaan naar George Town. Daar zijn veel muurschilderingen en leuke winkeltjes. We eten daar ook nog een hapje. Er hangt een leuke sfeer in het stadje. Na wat lopen krijgt Nicholas toch teveel pijn en keren we terug naar het hotel. Als we daar aankomen is het te laat om nog te zwemmen, dus we frissenons op en maken ons klaar om uit eten te gaan. Morgen een grote dag voor Olivier! Die is dan jarig!!!!!

28 juli

Olivier is al vroeg wakker en houdt het niet meer van de zenuwen. Eindelijk is hij zeven!!!! Janine blaast ballonnen op en we versieren de kamer met vlaggetjes. Hij is helemaal opgewonden. Na het zingen krijgt hij lekker veel cadeautjes. Op het grote cadeau moet hij nog even wachten tot we in Nederland zijn. Vervolgens gaan we ontbijten. We mogen van het personeel zitten aan een hele sjieke tafel voor speciale gelegenheden. Na een paar minuten komen de personeelsleden met ieder een ballon met tekst naar de tafel gelopen terwijl ze happy birthday zingen. Olivier krijgt wel drie stukken taart!! Ook krijgt hij een cadeautje: heeel veel chocolaatjes. Hij geniet volop. Na het ontbijt gaat Nicholas weer naar de dokter en gaat de rest naar het zwembad. Janine heeft het moment voor Olivier tijdens het ontbijt gefilmd. Althans, dat dacht ze. Janine schiet in de stress en baalt er enorm van dat het filmen niet is gelukt. Het personeel merkt dat en in het zwembad komen ze nog een keer met drie taartjes, kaarsen, een heleboel ballonnen en het hele personeel voor Olivier zingen. Dit keer zelf gefilmd door een van hen. Later bleek dat de vrouw die het filmde dacht dat Nicholas een beroemdheid was. Namelijk Gordon Ramsey! Ze had het haar er maar even bijgedacht ;). Rond 12 uur verlaten we het zwembad en kleden we ons om. We gaan naar Penang Hill. Dit is het hoogste punt van Penang. Eerst gaan we anderhalf uur met de bus en vervolgens met een treintje omhoog de berg op. Alles voor een fantastisch uitzicht! Bovenaan de berg heb je super goed zicht over het eiland. Er zijn zelfs aapjes. We eten wat en lopen rond. Isabel en Josephine laten een henna tattoo zetten. We blijven ons verbazen over de Arabische vrouwen met hun lange zwarte boerka's in deze enorme hitte. We zien zelfs een vrouw met ook haar ogen bedekt en handschoentjes aan! Met het treintje gaan we ook weer naar beneden en met de bus naar huis. Daarna nog even zwemmen en alweer tijd voor het avondeten. Olivier mag kiezen en wat een verrassing: pizza! We sluiten de laatste avond in Penang gezellig af  en morgen gaan we verder naar het Belum regenwoud.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    30 juli 2015
    Wat schrijf je het allemaal leuk!!
    Erg fijn om jullie belevenissen te volgen..